söndag 20 september 2009

Baby it´s blue...


En tallrikshylla som målats blå. Innan var den lila. Dotra äter lunchkorv i köket och har just blivit feberfri. Mannen har gjort små listhyllor som ska hänga runtom den blå i köket. Funderar på färger till dem - turkos eller ljusblå.
Kväll och brasmys. Smaskar Muffins framför dansande eldslågor medan sonen berättade roliga historier som man inte förstår poängen på. Finast så. och dotra som blev kramigare än vanligt.

Elden ger färg åt mina bleka kinder och en liten mamma kramas
så mycket hon orkar.

~Lycke

8 kommentarer:

Lotten sa...

Hyllan var fin i blått med... spännande att få se vad det blir för färg på de små hyllorna som mannen snickrat ihop! Lyllo dig som har en händig karl!
Jag har fått fnatt på Clementiner... hittade några små förskrämda gula i affären som ajg var tvungen att testa - och de var jättegoda! Så nu tömmer jag lagren i vår lokala affär! Kanske lider jag med av skörbjugg då ;-)

Mys på ni framför brasan!
Kraam

Lycke sa...

Lotten: Ja, visst var den ändå fin i blått också!!! Och vet du!!! Medan jag har suttit och joxat här har mannen min dessutom målat listhyllorna färdigt!!!!!! I av mig angiven färg då, hihi...så det är bara att tacka och ta emot...-han är ju lite extra snäll nu eftersom jag har lite feber och ont i kroppen, för annars brukar jag minsann göra allting själv, hoho...

Åh vad kul att ha en kompis i skörbjuggsvärlden, mvhahahha..kanske måste testa några förskrämda små clementiner jag med, hihi..

Kvällskramar Lycke

Kardemomme sa...

Se her ja :)))Her er det både bilder og tekst! Du begynner virkelig å få dreisen på dette Lycke! Synd med armen din! La den få hvile et par dager..Musearm er ingenting å spøke med men jeg vet jo hvor ivrig du er for vi holder jo på med dette samtidig nå og jeg klarer ikke å få lagt meg en gang hihi!!! Men nå MÅ jeg altså finne senga her! Søtt bilde av datteren ved bordet forresten :)Nattaklem fra Kardemomme :))

Lycke sa...

Kardemomme: Ja, du, hihi..jag lyckades visst litegrann i allafall, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig, men strunt i det...huvudsaken man skriver och finner glädje i det tycker jag...
Jag vilar armen inatt i allafall, hihi...

Nattakramar Lycke

Susanne sa...

Godmorgon.. det tar sig här på sidan ser jag..
Klimpen vaknade kl 5... ZZZZZ trött jag var även om jag kliver upp 6 så är den timmen mycket viktig... Post på väg till dig..
Ska in till piteå idag bilservice.. mindre kul men kanske hinner man in på nåon kul loppis runda..

Hoppas din arm snart mår bra :)
nu kaffe till mig sen ska cirkusen i gång kram
sus

Lycke sa...

Susanne: gäääsp, godmorgon goa du! Sonen väckte mig precis med någea upprepade "mamma" - låg bredvid mig iklädd tomtedräkt när jag öppnade ögonen! Tack armen känns bättre!!! Lycka till med eventuell loppisrunda...

Morgonkramar Lycke

Cattis sa...

Den där hyllan var snygg!! Undrar om jag inte har en sån någonstans?!? Nu måste jag leta i garaget när jag kommer hem!
Och apelsinsaft ÄR gott! =)

Kramis!

Lycke sa...

Cattis: hihi, ja, visst är det fantastiskt gott med apelsinsaft!!!
Tallrikshyllor är vansinnigt fina tycker jag..skulle gärna hitta fler, men det är inte så ofta de dyker upp på loppisar här...

Morgonkramar Lycke