lördag 24 oktober 2009

När snön har lagt sig...

Snön lade sig denna morgon

..den började falla igår och nu har vi ett tunt, mjukt täcke på gården,
liksom lugnet lade sig över mig denna dag...


...i fönstret står en sockerskål jag fann på Röda Korset häromdagen,
gör sig bra när juletider närmar sig och jag och körsbär har en speciell
liten kärleksrelation ihop...



...utanför skymtar den..snön...


Barnen blev förstås eld och lågor, och en snölykta var snabbt på plats på farstubron, blir nog fin till kvällen...


















...tog en runda och fotade lite vinter...

...well, den försvinner väl strax och kommer tillbaka några gånger också
innan den blir permanent, men en mysig start på lördagen fick vi allt...

Härlig lördag till Er alla därute i stugorna, Lycke

14 kommentarer:

Camilla sa...

åå..har dere fått snø alt.. :-) Vi skal være heldig om det i det hele tatt kommer litt snø før jul.. *sukk*

Lycke sa...

Camilla: Jepp, här vare snö!!! Kanske försvinner på nån dag igen, men innan Jul brukar det ha lagt sig permanent - även om det tycks bli senare och senare för varje år...!
Härlig helg till dig vännen!

Kram Lycke

Carola sa...

SV:Jag fyller 40 på onsdag! Så jag har bakat till kalaset!

Kram

Berith sa...

Här ligger det också ett tunt lager med snö ,det är så vackert med snö , det lyser upp i mörkret =)
Vilken fin burk du hittade på RK =)
Jag har varit på loppis idag och ja, jag fick med mig några "nya" burkar med mig hem till gubbens fasa..haha.

Ha en mysig pyssel lördag !!
Kram =)

Susanne sa...

Go midda så sköna bilder den lilla burken var jätte söt :) Själv har jag varit ute i snön och handlat.. hittade mera prickiga servetter och en turkos julstjärna... och en massa mat...
nu sitter jag här och mörkret har lagt sig över oss i skogen... ska lägga klimpen tända lite ljus och kanske klippa lite lappar :)
ha en skön kväll i lycke bo!

Re-dizain sa...

Det kan vara mysigt med snö...och alla tända ljus..och lugnet. Vi har dock lite regn här idag och mörkt har det blivit men jag är fortfarande i något alldeles konstigt lyckotillstånd efter alla fynd idag:)
Det blev inte pysslat men det kommer...
Lyckokramar i massor....

Maria sa...

Här hos oss föll bara några yttepyttesmå snöflingor. Men jag blev ändå sugen på glögg. Får kanske bli lite glögg till kvällsmys.
Tack för trevligt samtal!

Lycke sa...

Carola: Aha..då fattar jag - grattis i förskott på den stora dagen!
Kram Lycke

Berith: Jaa, du - här får man en stor lust att börja gömma det man kommer dragandes med hem, hohoho..man kan ju liksom inte låta bliii
Kram Lycke

Susanne: Å, det lät jättemysigt...vill också börja klippa lappar, men har inte hunnit bestämma färger ens ännu..meeep
Kram Lycke

Re-dizain: Jag blev ju väääldigt nyfiken nu..måste kika in o se om du hunnit lägga ut nåt!!!
Kram Lycke

Maria: Oj, hade alldeles glömt bort glögg...det är ju jättemysigt med glögg...hmm...tror tyvärr inte vi ha någon hemma..hmm, kanske måste till affären jag, hehe

Tuusen tack till dig med för det trevliga samtalet och all hjälp med det tekniska...guuuld värt
Kraaam Lycke

Maria sa...

Hej!
Ja, det är kökshandduken från Lagerhaus. Bara så fin så den får först hamna på väggen...

Casa del Caos sa...

Wow! Snö! Här nere brukar det komma lite snö i februari... :(

Re-dizain sa...

Kära lycke...tack att du väckte intresset hos mig för att lära mig det med stora bilder...Jag försökte tidigare men lyckades inte.(kan inte sånt med dpi och alla fina begrepp grrr.) Nu har jag med hjälp från Maria fixat det....kolla med henne...
Kram

erry sa...

Oj, här har det hänt mycket på nåra dar! Finfina grejer!!

Vad härligt med snö, vi får väl se om det kommer nån här också.. i februari eller nåt! :P

Hoppas på att kunna hälsa på i BD i dec. Då får man sig en rejäl dos vinter förhoppningsvis! :)

Kram

Susanne sa...

hej vännen.. soriga jaaaaaaaaa och G har ögon infektion... väntar på att VC ska ringa... du åker på IKEA i morgon.... lampa innerkuddar?
något annat?
Blått isåg att jag att det är något som alltid dyker upp hos mig.. efter vi pratade om det ..
och när man synar sömmarna sååååå har man JU massa blåa nyanser...
kuddfodralet fyndade jag ju på besöket hos dig :)
Kudden jag syr ja .. suckar... men den ska sys i hop i dag i alla fall sedan mot de andra lapparna :)

Hannele sa...

inget sånt här