fredag 9 oktober 2009

Härligt besök hos Susanne...!

Ja, det var en fantastiskt trevlig dag jag hade igår!!! Besökte goa bloggvännen Susanne i hennes vackra "hus i skogen". hon bor ca en timmes bilkörning från där jag bor, så det var ju som gjort för ett besök och jag är väldigt glad att jag kom mig för att åka...!!! Hade till och med trevligare än jag trodde det skulle bli - och då är det riktigt bra!!!

fick dessa två goa krukor med höst och vinterpynt, som susanne gjort själv - JIPPEY!!! Och jag som inte alls fixat några höst-blomster, blev ju superglad - särskilt som det dessutom var en fågel i den ena - älskar fåglar ju.. (lovebirds -hehe)!!!

Den ljusblå krukan med pelargon i (nedan) ska ju egentligen redan...errrrh...harkel....vara undanstuvad i garaget vid det här laget - vet inte VAD som hände med mitt städa-trädgården-projekt..men, men...

Fick ju äran att fotografera lite i hennes underbara hus också, så här kommer en liten kik in i hennes kök, där vi satt och förlorade oss i långa, härliga diskussioner om allt möjligt...
Bilderna blev tyvärr aningens suddiga, när jag inte hade med mig stativet, som jag har för vana att flänga omkring med här hemma, hehe...men där...i kökssoffan, satt jag och myste...

Uppe i deras sovrum hänger underbara grejer på väggarna...tyckte särskilt mycket om översta tavlan...mmm...

Ett alldeles fantastiskt, mysigt gammalt gårdshus står ute på gården...

..där tiden har stått still till stor lycka för de som har vett att uppskatta det - undertecknad var helt salig...!!!
På bordet i gårdshuset står denna underbara kopp...

Tusen tack för ett underbart trevligt besök kära Susanne, och hoppas gör jag innerligt att du snart får vägarna förbi Lyckebo!!!

Blev också väldigt inspirerad hennes GI-diet - åtnjöt en underbar lunch, i just GI-anda, medan jag lyssnade till alla för- och nackdelar med denna kosthållning...och beslutade mig på rak arm att prova!!! Hela gårdagen blev faktiskt en GI-dag (utom ett äpple jag smaskat i mit påvägen dit)...har några kilon sedan sista graviditeten, som jag gärna blir kvitt...så jag är enormt taggad nu...

Detta blev min snabba middag när jag väl var hemmavid igen...
Hahaha...hade rejält med smör till hamburgarna..och nog ska jag göra mer vackra och nyttigare GI-måltider här framöver, men detta fungerade rätt bra som första försök...

Nu ska här tas en loppisrunda och sedan är det dags för fler kuddar tror jag bestämt...

A bientôt, Lycke

5 kommentarer:

Lotten sa...

Åhh, så kul med bloggbesök! Susanne verkar ha ett jättefint hus och köket är helt underbart tycker jag! Härligt att ha ett gårdshus....

Tack för go kommentar hos mig... faktum är att jag redan har börjat klippa ut lapparna till mitt lapptäcke:o) Hoppas att jag håller hela vägen ut så jag inte tröttnar ;-)
Jag ser fram emot att få se fler sydda skapelser från dig...

Ha en skön helg!
Kram Lotten

Lycke sa...

Lotten: Jo, det var supermysigt där!!! Ja, vad bra du sätter igång och syr ett!!!! Vill också, men jag syr nog lite kuddelikuddar först...!

Kram Lycke

Sanna sa...

Åhh va mysigt sus har det..och vilka fina utedekorationer du fått.. Jag skall strax ut i skogen en sväng och hämta sand för att grusa här ute i vinter och då skall jag samtidigt passa på att plocka med mig lite gratispynt =) Min brokvist behöver sig en uppiffning (ja den är väl fin tills minstingen börjar riva upp allt i alla fall..).
Hoppas du får mycket fredagsmys ikväll gumman!
Kraaaaaam
Sanna

Susanne sa...

HEJ Vännen tack igen, för en fantastiskt trevlig dag betonad på fantstik...
bilderna är helt ok :)
kul att se saker ur andras lins :)
har varit på loppis raid....
hittade en skatt gömma ;)
kraaam
Sus

Lycke sa...

Sanna: Jaaa, hon har det supermysigt!!! Mycket bra känsla där, och pyntet är guld värt!!! Har ju blitt lite less på sedvanligt höstpynt när jag jobbat på blomsteraffär, så Suss´pynt var mer än välkommet!!! Lycka till med bropyntet kära du!!!

Kram Lycke

Susanne: Åååh, en skattgömma!!!!??? Gusis skymning vad jag blir nyfiken, måste in till dig o kika..eller fråga..meeep!!! Tack lika mycket tillbaka förresten...!!!
Kram Lycke