måndag 1 mars 2010

Josef Frank har flyttat in...

Älskade tapeten är nästan färdigt uppe nu!!!!!!
Så här ser det ut i det skarpa morgonljuset. Kortet är taget från "matrums-avdelninen" och bort mot soffa och tv-avdelningen och jag kan säga att jag klev upp ur sängen med ett leende idag :)
Kan ju säga att det var lite svettigare än vad jag trodde att tapetsera, så mannen och jag var ett bra jobbarteam hela eftermiddagen och kvällen igår; staplade i säng vid 11 och somnade framför tv:n, mitt under "Hemsökta hus´s uppskrämda skrik och kameraflaxande...

Men i morgonljuset var jag pigg och alert igen...


Framför denna väggen är det tänkt stringhyllorna vi har i källaren samt fåtöljer där man kan sitta och läsa / mysa framför öppna spisen som ligger mot motsatta väggen...

Barnen älskar också tapeten och kunde inte få nog av att studsa runt i vardagsrummet på morgonen...


Här ser man soffavdelningens stök för tillfället; tapeten hänger på väggen till vänster och vårt lilla kök ligger till höger om detta rum...

...börjar bli väldigt sugen på att flytta matbords-avdelningen hit istället...tänk matbordet med gaveln mot det stora fönstret här; flankerande tapeten med gröna stolar....


Här står matbordet nu...och tapeten kommer nog att gå ända till veranda-fönstret...

...sett utifrån hallen...
Jag gillar verkligen matrummet som det är, men jag tror allt att det blir en rokad här!!!

Ojoj...det rasslar i händerna nu...jag kan nog inte hejda mig - bäst att passa på nu när alla är ute ur huset och inte förskräcks över vad jag hittar på för tokarier :))) Här ska möbleras om!!!
Någon som är intresserad av möbler som blir över :DDD

Måndagskramar Lycke

21 kommentarer:

Lotten sa...

Åhh det ser underbart fiint ut! Tänk vad jag blev sugen nu på att sätta igång en massa tapetreingsprojekt här nu.... ;-) MEN allt ligger nere för tillfället i väntan på min otäcka dag om två veckor....När jag fyller 4punktnoll (jag vill helst inte skriva siffran .... gör jag inte det så kanske, ksnske det inte händer ;-) )

När det där hemska har passerat så skall jag ta tag i en massa projekt har jag tänkt mig... om jag inte grävt ner mig då ;-)

Njut nu av din fiina vägg! Jag kommer att titta in här igen och njuta iallafall...

Kraam Lotten

Lotten sa...

Hi, hi... tack gumman! Det är många som säger det att livet börjar vid 4.0 men jag tvivlar på det ;-) När jag träffade Elisabeth som har nätbutiken Anyhow.se så bekräftade hon att så inte var fallet... Det är något alla säger enligt henne och det tror jag med ;-) Hon beklagade istället... Hi, hi!

Min mamma sa alltid att hon kände sig som tjugonånting och när hon träffade sina väninnor så fnittrade hon som en tonåring.... och det är ju precis så jag känner.

Det enda som är positivt med att bli sååå gammal är att jag fått 5 extra semesterdagar! Inte illa! Men när man är såå gammal lär man ju behöva dem ;-)

Ha en härlig dag och njut över att du bara är 38!

Kraam

till-vidas-ara sa...

Lotten: Tack vännen!!!! Ja, men jag tror bestämt jag håller fast vid att jag snart blir 20, fniss...fast det där emed extra semesterdagar kan gott behövas, hehe...

Kram Lycke

Persilja sa...

Där satt den! Det blev verkligen tokbra!!!!! Tusen gånger bättre till allt än röda väggen som OCKSÅ var fin så det säger ju en del...
NU behåller du den här i tvåtusen år eller hur! :)

till-vidas-ara sa...

Persilja: MIINST tvåtusen år :)))) Är toknöjd, fast nu suger det till efter en rejäl ommöblering á la Persilja här, hihi...

Kram Lycke

Casa del Caos sa...

Åh!!! Fy #¤% vad snyggt! Den tapeten är så fin att man bara dreglar...

Kram, hoppas du hade en fin födelsedag!

BlandetLoft sa...

Wohooo, så stilig!! :D

PippisRainbow sa...

Åååååååååååh det blir ju alldeles galet snyggt, jue!!!
Helt underbart!!!
Skall bli sååååå spännande att se bilder sedan efter att alla möbler har hittat till sina (nya?) platser ;-)

Kram!

Anonym sa...

ooooo,va fint det blir!!!!Måste komma och se det live nån dag.
Tycker definitivt att du ska "möbla" om och sätta matsalsgruppen på andra sidan,då blir det som närmare till köket också och ni kan börja ha era lördagsmiddagar i "matsalen" tänk va trevligt.(fast det kanske ni har ändå som det står nu?)Sen om jag var du skulle jag nog sätta tapeten ända ner i hörnet så hela väggen blir lika dan,tror du nämnde det i morse,det skulle nog bli snyggast.
Men vad ska det bli av de andra väggarna?
Du kan ju tex. rolla dem i någon färg som går igen i tapeten...
Iallafall såååå fint och nu vill jag också tapetsera nån stans....men var?
Har faktiskt en liten plan på att sätta en fototapet nånstans,men måste få mannen med på det förståss.
Lev å må /J

Maria sa...

Så fint! Och det blev så ljust jämfört med tidigare. JAg gillar ljuset! Och skulle nog bli bra med matdelen närmare köket. Om jag kunde tapetsera med "vanliga" tapeter så skulle jag sätta upp den där någonstans, men jag tror inte jag kan annat än easyup.
Apropå nästa vecka så fick jag en läkartid, men jag ringer dig eftersom jag vill ses nu. Måste kanske köra till Luleå en annan dag, eller om du hinner till mig. Jag ringer om någon dag så får vi bestämma!

Berith sa...

OOOOOOOOO så fint det blev !!!
WOW jag är förälskad i din Josef Frank vägg =D
Oj vad du sprudlar av energi ,det känns genom etern =DD
Önskar dig en riktigt mysig kväll , varma kramar i massor till dig go´a Lycke =)))

Kardemomme sa...

Gratulerer så myyyye med overstått bursdag Lycke!!! Ser at du hadde koselig besøk av Persilja og tenk at du fikk den fantastiske boken med B.W illustrasjoner. Den beste gaven man kan få :))
Tapeten deres er SUPERFIN!!! jeg så på Bygglov for noen uker isiden og da tapetserte de en stor oppgang i et nydelig gammelt hus med denne tapeten og jeg må si at jeg ble helt forelsket! NYDELIG er den!! Så bra at du er frisk igjen. ikke så morsomt å være syk..Særlig når man har en nydelig tapet som venter på å bli satt opp..
Ønsker deg en fortsatt fin uke Lycke :))Store klemmer fra Kardemomme :)))

Sanna sa...

Åhh va fint det blev, förstår att du blev nöjd! =)
Du har något att hämta inne hos mig gumman!
Kraaaaam
Sanna

Helena sa...

Underbart!!! Förstår att du blev nöjd... Och att det kliar i fingrarna efter att få meckla runt möblerna och känna in hur du vill ha det!!! Det var värst vad vi är jämngamla!!! Haha.... Jag är faktiskt född den 29/2 men brukar fira den 28:e! Skickar dig ett stort GRATTIS i efterskott! Ser med spänning fram emot hur du får till din ommöblering!!
Kramar från Helena

LIsa sa...

Åh va mycket fint! men du jag älskar den där tapeten! jag gillar inte ens rött, men den där... aaah! nice!

Susanne sa...

fick en känsla av att jag gärna flyttar in där i det havet av blommor.. UNDERBART! verkligen härligt blev det :)

SaraMay sa...

Superfint!!
Finns en liten teaser på din utmaning på min blogg nu :)

erry sa...

Wow!!!!! Det blev ju hur fint som helst! Vilken underbar födelsedagspresent.

Tror det kommer bli toppen med matsalsdelen i andra änden också... :) Ser fram emot att göra ett besök (vid tillfälle) och se förvandlingen i verkligheten!


Kramar!

Cattis sa...

Guuuuuuud så fint det blir!! Vill också göra om...kanske ska ge minstingen tuschpennor muuuhahahahaha... ;) näää han vet att man inte ritar på väggarna vid det här laget. Och matrummet är ju såååå himla mysigt!!

Kramelikram!

Persilja sa...

Hej!
Hörde just ditt meddelande och eftersom du kollar bloggen oftast skriver jag här. Tack för erbjudandet men jag har nog inte plats jag heller....:)
Rensar du däremot något i hyllväg så kan jag kanske vara intresserad...
Nå? Möblerat om ännu? Du kanske måste ha experthjälp??? (Moi!)Mouhahahah!

En støvel og en sko sa...

Å så FINT det blir!!!! Jeg kjenner nesten sommerfugler i magen på dine vegne. Så flinke dere er som gjør det selv. Mannen min tapetserte en vegg i gangen vår, men det hadde jeg aldri tørt.

Gler, gler, gler meg til å se det endelige resultatet, og takk for titten!

Klem, Sølvi