fredag 12 mars 2010

Sol, loppisfynd och funderingar på veranda...


Bättre idag! Tror bestämt att det var det där som börjar på P, som spökade mest :)
Bilden ovan är från i somras och visar baksidan av vårat hus!
Funderar lite på hur en veranda här skulle kunna se ut! Vi kommer att börja bygga en så fort vi får tid och råd till det, men frågan är bara hur den ska se ut!

Skulle gärna vilja ha en inglasad som skulle ge längre sommar och tidigare vår här uppe i norr - men då ska det ju vara en med äldre fönster och hög mysfaktor också! Huset är dock byggt -49 och jag skulle gärna ha en veranda som passade tiden?!?
Ska försöka finna bilder på hur en passande veranda skulle kunna se ut här, och har någon förslag på en variant så får ni gärna berätta - skicka bilder, så skulle jag bli jätteglá
Min mailadress: lycke.live@gmail.com


Ute strålar Solen som bara den idag och för att illustrera detta underbara så har jag hängt ut denna goa väska jag fann för ett tag sedan på loppis!!! Blir alldeles glad av den!

Den hänger på veranda-dörren utan veranda :)




Min kära gamla Volvo fungerar inte så nu måste jag göra mig i ordning för en långpromenad in till stan och jobbet. Volvo som inte fungerar...hmmm..morr...(Jag rullar - är väl den regelrätta betydelsen av Volvo, så jag är lite förgrymmad) det är något med batteriet, men så är det dessutom startmotorn som verkar ha gett upp!
I och för sig har jag lovat mig själv långpromenader varje dag så det är väl bara att sätta igång :))) Någon mening med allting är det nog!

Många kramar och härlig fredag till Er alla där ute...

~Lycke

6 kommentarer:

Sanna sa...

Skönt att du piggnat på lite gumman! =)
Mysigt att bygga veranda..skall bli kul att se vad det blir för variant =)

Ha det gott i vårsolen och ha en riktigt bra helg!
Kraaaaam
Sanna

Bloggarmorsan sa...

Go väska! Och goa sommarbilder. En veranda där blir nog super!
Skön helg önskar jag dig!
Kraaaam Helena

Min vrå... sa...

Vad härlig din trädgård ser ut! Nu längtar man ännu mer till sommaren. Jag kan tyvärr inte bidra med någon bra veranda ide men ni kommer säkert på något bra.
/Elin.

SusanLotus sa...

Jag ska maila ett förslag! Det är en bild jag hittat och sparat på datorn för mitt framtida drömhushus med tillhörande "porch" :) :)

Visst är det skönt att våren är på väg :)Ha en härlig helg!

Re-dizain sa...

Skönt att du mår bättre:)Veranda drömmer jag om, fast helt öppen och stoor...tyvärr är jag inte insatt i ämnet så jag kan inte hjälpa med tips. Du hittar ändå på något i lyckestuk :)
kramar

Berith sa...

Skönt att du mår bättre =))
En Volvo som inte fungerar...hmm...kanske det är en förklädd SAAB ;)))
Ja det finns en mening med allt ;)
Önskar dig en bra dag och en skön helg , varma kramar =)