söndag 25 april 2010

Morgonlycka...!!!




En bra dag idag!
Har sovit riktigt gott hela natten och vaknar till att mannen kommer och berättar att han lyckats laga vår kamera (den som jag tappade i backen under en promenad förra sommaren och som sedan dess inte har gått att fälla ut objektivet på!)

Så jag tog några snabba morgonbilder med vår ny-lagade vän, och jag tycker verkligen det syns skillnad - titta på skärpan och lystern i bladen på blommorna..känns som om även jag kan se klarare nu!

och vi som väntar på en ännu mycket bättre systemkamera, (en senkommen julklapp från oss till oss, som snart anländer med bussgods. Så det ska bli riktigt kul att fotografera hädanefter!
...och det gula bordet som snart är färdigmålat. Många små ljusglimtar blir en stor sol. Den lyser både utom och inom den här morgonen...


~Lycke

13 kommentarer:

Maria sa...

Lindblomsgrönt!! Det är sån' härlig färg som man blir glad av när det är mörkt och kallt på vintern....

till-vidas-ara sa...

Maria: Det låter som en god idé :) Var faktiskt mest inne på den - så är det bara att finna absolut rätt nyans också ;D

Kram Lycke

erry sa...

Åh, så härligt med en sån lyckodag! :) Här har solen strålat idag och vi har suttit och solat oss i parken, underbart. :)

Ha en fin söndagkväll!

till-vidas-ara sa...

Erry: Ja, solen den underbara har varit här med!!! Fast värmen väntar vi fortfarande på...och fler tapeter - tjohooo!!!!!

Kram Lycke

Anonym sa...

Woooow vilken svensk pärla man kan träffa på utomlands när man skriver ett inlägg på en annan blogg. Dejlig blogg!!

Agneta

till-vidas-ara sa...

Sinnlighet: Hej Agneta, vad härligt att du fann din väg hit och tack för de fina orden :)))

Kram Lycke

BlandetLoft sa...

Takk for fin kommentar. Fargekoden er 1158-G52Y
Ha en fin uke.
Klem fra BlandetLOft

Gila sa...

Härligt att läsa en blogg från Norrbotten. Mina barndomstrakter.

Helena sa...

Vilken skön flow du verkar ha hittat. Skönt.... Det är så frigörande att måla och förnya på något sätt. Jag har fått "nya" stolar till matrummet som jag går och värker på.... Får se när den stora kreativiteten anfaller...;-)
Skönt att få hälsa på hos dig och tanka lite energi!
Med hopp om en skön go vecka!
Kramar Helena

till-vidas-ara sa...

Gila: Härligt att du hittade till min blogg - blir såå gla jag!!! väldigt välkommen åter...

Kram Lycke

Blandet loft: Tack goa du! Superhärlig vecka till dig med...

Kram lycke

Helena: Åå. hoppas den anfaller snart - kreativiteten så man får se stolarna in actiona :))) Härligt att du kan tanka här...

Kram Lycke

Berith sa...

Godmorgon =))
Lindblomsgrönt röstar jag på =))
Vilken skillnad på bilderna...nu inser jag att jag borde införskaffa mig en ny kamera...hahaha...

Önskar dig en lika bra dag idag =))
Varma kramar =)

Inredningsmamma sa...

vilken fin bild på stolen och gula vattenkannan, enkelt och sött som socker. Kram!

Sanna sa...

Åhh va spännande det skall bli att se hur din tapetlappvägg artar sig! Skrivbordet ser ut att bli hur fint som helst! =)

Önskar att jag också kunde få en riktig "pysselenergikick"..känner mig mest matt just nu..suck..men det löser sig snart igen..

Hoppas verkligen att du får mina kommentarer nu..jag läser ju din blogg och kommenterar titt som tätt..inge skoj om dom försvinner ute i cyberrymden liksom..hmm..

Kraaaaaam
Sanna