söndag 30 maj 2010











Dagen efter schlagerfestivalen!
Ja, jag är en sclagernörd och en stolt sådan :)
Igår fick jag dock bita i täcket några gånger när inte Europa tyckte som jag ;)))
Nu var ju Lena helt ok - inte alls fel på vinstpallen och rörande till tusen.......men
...min kära Peter Nalitch & band som sjöng Rysslands bidrag vann ju långt ifrån INTE!

...bara därför har jag bestämt mig för att köpa Peters skiva och lära mig texten utantill...och sedan sjunga låten lite överallt och närsomhelst...mvhehehe....!

...En annan av mina storfavoriter i liknande märklig klass är Sebastien Telliers franska bidrag i Eurovision 2008
Bjuder på denna underbara "skönsång" dagen (efter) till ära!

Den härliga tivoli-parasollen fann jag på loppis för en tjuga - ska snart åtnjutas till fulla under gassande solvärme - hade jag tänkt! I dagarna har det varit lite halvkyligt, så jag väntar...
Dotras egenfixade Morsdagsfrukost mötte mina blå-grå-gröna...och mitt ömma modershjärta denna morgon. Sedan fick jag sällskap av en lika schlagertokig Son framför festivalreprisen. Hans favoriter är Ovo je Balkan, som han sjunger glatt och mycket :)
En trädgårdsstol har blivit målad...den får snart flankera bordet som står på plats ute i det gröna. Dagens trädgårdsklänning går i blått och rött. Har några rabatter kvar att rensa och det är bra...får ur mig vissa irritationer och annat skrymt när jag kastar mig ut i trädgårdsbestyr...kanske jag tar med mig schlager-radion ut och spelar mina kära ännu en gång........hm..fast jag undrar om mina grannar överlever då ;)

~Lycke

8 kommentarer:

Berith sa...

Godmorgon =))
Som vanligt somnade jag ifrån tven och jag inte speciellt inatt i vilka bidrag som kom med till finalen heller...så jag vet inte om det var rätt låt som vann eller inte ;))
Du bjuder alltid på sådana fina bilder =))
att få presenter fån barnen de själva har gjort , de är de bästa presenterna =))

Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

till-vidas-ara sa...

Berith: Godmorgon godmorgon...! Har också haft problem med att somna för tidigt på kvällarna nu...ingen idé försöka få någonting gjort efter klockan 6 ....bara att vänja sig verkar det som :) Ja, visst är barnens egengjorda de finaste...*+*+***
Kram Lycke

Susanne sa...

hemlig till baka
jamen klart det skulle bli så :)
bara du släpte livet in på dig:)
Viste jag väl :)
känner mig mycket hedrad :)
JÄTTE GRATTIS..... när ??? februari?
har glädje tårar i ögonen....
kram

Ann sa...

Härliga bilder!
Läcker färg på möblerna, jag älskar grönt.
Jag gillade också det franska bidraget 2008, cool guy :)

till-vidas-ara sa...

Susanne: Tack vännen!!! Nu blir ju jag också sådär "övervattnig" :) Jo, någon gång vid den tidpunkten...!
Du har väl nåt ärende hit sen i Sommar?!?...sitta och dricka kaffe i översvallande sommarvärme...:)))

Massa kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

Kattan: Eller hur!!!! Nästan så man skaffade skägg och svarta solglasögon :)

Kram Lycke

Re-dizain sa...

Vad roligt Lycke att jag inte är ensam när det gäller Peter Nalitch...blev genast förtjust i honom och låten som tar mig konstigt nog till Frankrike, en schanson i min smak:) Du har det så fint i din trädgård..oj vad jag längtar efter en mysig sådan. Själv har jag också köpt en parasoll härom dagen, en underbar sådan från 70-talet. vi har hittat hus vi vill ha, en liten oas några 100 meter från oss. K och lilla q märkt med en liten hantverksbod på tomten och budgivningen är i gång nu...jag är rädd att vi inte kan hänga på hela vägen..men jag drömmer ett tag till.
kramar i massor

Elisabeth sa...

Så fina möblerna blir! Och äntligen är det juni, ha en fin sommardag! Vi hörs...