onsdag 9 juni 2010






Hej hej!! Några dagar sedan sist!
Någon har varit arg här i dagarna...tror bestämt det var jag! Vet inte riktigt varför men jag har varit så arg så arg...som en jättestinn hormonbomb har jag gått omkring och varit arg på allting!!!
..har varit arg på björkarna på framsidan av huset som tar allt vatten..näring från buskarna och häcken...grrrrr...!!!!!! Mannen svarar: "ska vi ta ut dem på gatan och slå ihjäl dem...?!?"
Så har jag varit jätte-arg på vädret som varit så kallt och grå-grinigt...!!!!
Mannen: "ska vi ta ut vädret på gatan och slå ihjäl det?!?"
...så är jag arg på att jag äter för mycket på kvällarna...för att alla dörrkarmar är ivägen för mig...för att vi inte har morotsjuice hemma...
Mannen: "Ska vi ta ut dem på gatan och slå ihjäl dem?!?"

Hmm...när han lägger fram det på det viset så kan man ju le lite - men arg är jag i allafall..minsann!!!!!!!

Fann den lila lampan för 30 kr på en underbar loppis-affär i Gammelstaden..kallad "Hoven Droven"..verkligen att rekommendera! Den mysiga 50-talsvasen är också därifrån..betalade 25 kr för den och blev lite mindre arg...! Är mycket nöjd nu med denna lilla mys- och läshörna
för regniga sommardagar! Och visst hjälper det mot ilskan att krypa upp i tulpan-fåtöljen med en god bok och en kopp mys-te...mmmm....!
Mannen har målat klart räcken o golv på balkongen och jag har hittat Dotras examens-skor för 20 kr på Röda Korset! Nu ska jag gå och jobba på att inte vara så arg..! Kanske hjälper med lite trädgårdsarbete?!?

~Lycke

13 kommentarer:

Lotten sa...

Åhhh vad kul för er! Håller alla tummar och tår jag bara kan.... skall nog tvinga resten av familjen oxå att hålla tummarna för er... Hi, hi.

Vad kul din man är med sina kommentarer... ut på gatan och slå ihjäl :D

Lampan vaar ju ursöt och passade perfekt där i hörnet! JAg gillar verkligen den lila färgen du har på bordet.... Jag har velat måla något i den lila färgen länge nu men inte kommit till skott än. Vet egentligen inte vad jag skall måla men NÅT måste det ju finnas i det här hemmet.

Supergrattis igen.... JAg är såå glad för er!

Kraam Lotten

Maria sa...

Riktigt härlig myshörna! Gillar lila. Snygga skor. Vist är det kul när man hittar nåt' man gillar och det är billigt!!

till-vidas-ara sa...

Lotten: Tack gumman :) Det låter kanonbra!!! Jodu, han vet nog hur han ska uttrycka sig mannen min, fniss!
Jo, denna lila-färgen har blitt mig mer o mer kär igen - en iktig sommarfärg och den kommer allt att få stanna kvar nu när jag fann min lila favoritlampa till!!!! Hoppas du finner dig ett lila hörn hos dig också :)

Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Maria: Eller hur!!! Och jag har gjort så många tokbilliga fynd senaste vekcan att jag tror jag har gått o blivit bortskämd..kan nog inte köpa något som kostar över 35 kr numera, hihi...!

Kram Lycke

Anonym sa...

Hei:)
Noen ganger er man bare sint, sint på det man kan gjøre noe med og det man ikke kan gjøre noe med..

Flotte loppisfunn:)

Ha en fin dag!

till-vidas-ara sa...

Brita: Visst är det så somliga dagar :) Hoppas bara att detta ger med sig snart *** Tack vännen *+*+***

Kram Lycke

Elisabeth sa...

Slit upp allt ogräs du hittar och smocka ner det i komposten! Om du vill kan jag skicka några kirskålsplantor åt dig... ;)

Morgana sa...

Hihi jag gillar ditt arg-inlägg ;-)

/Morgana *som känner vibbar*

Ann sa...

Trädgårdsarbete hjälper mot det mesta och så doftar det ju så gott just nu, av syrener och äppelblommor och annat ljuvligt!
Härliga bilder av ditt mysiga hem som vanligt.
Kram

Kardemomme sa...

Heisann Lycke :))Noen ganger er man irritert med en gang man slår øynene opp på morgenen. man vet at dagen kommer til å bli dårlig og så vil man bare dra dyna over hodet igjen og sove videre hihi!!
Men det hjelper ofte å gjøre loppisfunn da :))Kjempesøt lampeskjerm og fot og den lenestolen er superfin og sikkert god å sitte i. Håper du har en glad dag i dag i hvertfall! Stor klem fra Kardemomme :)))

Inredningsmamma sa...

hej gumman vad fint du gjort på balkongen! man känner sig svävande där uppe, fin matta förresten, gillar randigt!!Hur ser solstolen ut? såg ut att vara nåt färgglatt det också. Förresten ska vi fara på loppisar i boden i sommar??
kram!!!!

Berith sa...

Godmorgon go´a Lycke =))
Hahah...förlåt att jag skrattar , men din gubbes kommentarer an man inte annat än att le åt ;))
Hormonerna de ställer till det och då
är trädgårdsarbetet en gudagåva ;))

Vilken söt lampa du fyndat =))

Önskar dig en bra dag och en trevlig helg , varma kramar =)

Re-dizain sa...

Kära lycke...jag blir alltid lika glad och inspirerad när jag kommer hit..så vackra bilder ! Och den spegeln i trädgården är helt i min stil...tyvärr missade vi vårt lilla hus men det kommer fler..Jag bara längtar efter att få chansen att bygga om mitt bo så att hjärtat känner sig hemma...och önskar en så vacker trädgård som du har...
Kramar i massor