onsdag 28 juli 2010

Morgonstund...








När jag vaknar och känner sommaren fladdra i mina gardiner.
Då vill jag ut och sitta på min farstubro.
En klänning snabbt på...
..och teet som just så pass hinner få bli varmt.

Så sitter jag där och njuter i morgonrufsigt hår..
Någon tidig motionär på gatan utanför våra grindstolpar..ett hej och en vink ibland..
Min pigga son som gör volter i studsmattan
Solen som redan gassar mina ben.
Den lilla vardagslyckan hittar vägen till mitt hjärta..


Härlig onsdag till Er alla där ute..

~Lycke

16 kommentarer:

Susanne sa...

haloj skönt att höra att du mår bra :) :)
Sommmaren är härlig man får njuta allt vad man hinner!

Gila sa...

Härligt! Lämnade ett varmt Luleå imorse och möttet av ett lika varmt och fuktigt Sthlm. Sverige är härligt just nu!

Sanna sa...

Åhh va roligt med ett livstecken från dig gumman!
Och jättegrattis! Mmm hormonerna kan vara lite jobbig i väntans tider.. =)

Hoppas du haft en underbar sommar så långt och än en gång härligt att ha dig tillbaka! <3

Kraaaaaam
Sanna

Lotten sa...

Mm vad härligt det låter! Jag sitter just nu på altanen och surfar lite... Seg i huvudet efter första natten på 1 månad.
Kan tänka mig att hormonerna dina har gjort kullerbyttor ;-) Skönt iallafall att du mår bättre nu!

Onsdagskram!

Jenny Bergvall sa...

Ja visst är det mysigt att luffsa upp och sätta sig och mysa på morgonen. Härligt härligt!

Berith sa...

Godmorgon =)
Vardagslyckan är den bästa lyckan ! =)
Grattis till det lilla undret som växer inom dig ! =))
Skönt att du mår bättre !!
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

erry sa...

Hej!

Vad härligt att du mår bra och är tillbaka på bloggen igen! Jag har väntat och längtat efter ett nytt inlägg från dig! :)

Underbara sommarbilder bjuder du på!

Och så ett stort Grattis till er!

Många kramar, E

Anonym sa...

ååh vilken rolig orsak till att du int bloggat på länge=)
grattiskramar till dej å de dina!!!<3 /Linda

Maria sa...

Jag blev nästan orolig när du inte bloggat på länge. Och jag har tänkt mycket på dig de senaste dagarna. Jag har tänkt ringa dig...men så vips så gick dagen utan att det blev gjort. Men om inte annat så kan vi väl höras när det blir vardag igen...

Sanna sa...

Är sååå himla nyfiken på vad den nya bebben skall få för namn..du har ju så mysiga namn på dina goungar.. =)

Hoppas ni haft en härlig helg!
Kraaaaam
Sanna

Elisabeth sa...

Hej Lycke! Fint att ha dig här igen, har tänkt på dig så många gånger. Sommarkram.

Sanna sa...

Vart har du tagit vägen gumman? Saknar dig!

Kraaaaaam
Sanna

Re-dizain sa...

Det ser så härligt ut där hos dig Lycke!!
Kramar i massor

Morgana sa...

Kikar in med en liten sensommarkram :-)

*Kramkram*

/Morgana

Lotusblommans vardag sa...

Känns tomt här på bloggen utan dig! Hoppas att allt är bara bra!
Kram Sussie

Therese sa...

Underbara "sommriga" bilder, här är det bara 6 grader idag på morgonen så dina bilder värmer verkligen! Fin blogg =)