tisdag 12 oktober 2010







Frostig morgon.
Härligt frostig morgon med bit i kinden påväg till skolan med grabben...
Skrapa rutan, frost på vägen, frost på trädgårdsstolen, och jag som blir härligt vaken!

Inne är det varmt. Dotra med feber och ont i halsen, tycker det är gott under filten...
I köket har vi fina hjärteburkar som värmer!
De kommer från Lagerhaus. En annan föll visst pladask för både hjärteburkar, och fat och boxar med "Alice i underlandet-tema"...

Snart ska vi dricka te med honung, värmer gott för onda halsar...

~Lycke

6 kommentarer:

Anonym sa...

såå fina bilder som vanligt!!!
Har du sett på min blogg att jag har ett meddelande till dig om en fogelholk..:)))
kram/Carina

till-vidas-ara sa...

Carina: Nä, det har jag ju inte sett - måste in o kika genast...

Kram Lycke

SusanLotus sa...

Stämningsfulla bilder som fångar ögonblicket... Te med honung värmer gott!
Blev sugen på te... Kram

Lotten sa...

Underbara bilder du visar.... Vi hade frost här nere en morgon när jag skulle hem efter jobbet men inte mer sen.
Underbara kanintallriken måste jag spana in någon dag..... Är ju alldeles för sällan på stan!

Kraam Lotten

Re-dizain sa...

Mysiga bilder, gillar den frostiga på gröna stolen...och det med röda stolarna i riktig höstmiljö...
Hoppas att du mår bra Lycke...
kramar

Jenny Bergvall sa...

Den där kanintallriken kom med mig hem från Lagerhaus idag med ;) Men de där hjärtburkarna.. såg jag inte ;( Däremot kom det med ett par ugglor (salt o pepparbehållare) med mig också. Hm... det är farligt att gå in och "titta" på Lagerhaus ;)