måndag 4 oktober 2010





Idag har jag inte orkat någonting.
Ville bara säga som det är! Ledsen för allt och ingenting...över försvunna regnbyxor på barnens skola, över att jag krockar med alla dörrkarmar i huset, över att jag inte orkat ta in posten...

Somnade mitt i en maska när jag försökte fortsätta med virkningen... och tusen andra små saker som inte vore så bedrövliga om inte kroppen var så slut.
Så blir jag en arg en ...en surtant...

Men mitt måndagkök är ganska fint...

Den lilla förpackningen "50 st småbrödsformar" log mot mig på loppis för ett tag sedan..
På hyllan står den fina babuschkan jag vann hos goa Lotten. Här samsas hon fint med pepparkaksformar och dotterns målade giraff :)
Disken är också fin...
De virkade snöstjärnorna börjar bli många. Jag har en plan med dem...
En annan dag

~Lycke

13 kommentarer:

Lotten sa...

Usch för sådana dagar! Hoppas att du mår bättre snart.... VAd kul att se vart dockan hamnade oxå ;-)

Kraam Lotten

till-vidas-ara sa...

Lotten: Jo, hihi, här har du den! Ja, det hoppas jag med - för alla dagar ÄR mer eller mindre så här nu - fast man vill ju inte hela tiden gnälla om det :)

Kram Lycke

erry sa...

Förstår att det är frustrerande när lusten men inte orken finns!

För mig handlar det om att jag inte har tiden till att göra allt det jag vill göra, jag har egentligen inte tid att jobba, eller städa eller laga mat eller handla.. :P Jag har så många idéer som aldrig förverkligas pga. att jag måste göra allt detta. :D

Håller med dig, ska bli sååå mysigt att träffa er igen! :)

Kramar

Lotten sa...

Jo taack... jag har en bra måndag förutom att jag är trött. Vakade av imorse efter två lååånga nätter. Somnade vid halv nio och steg upp klockan elva igen för att gå på sykursen.... så jag är lite mosig kan man säga ;-) Jag kommer nog att somna vid åtta-tiden ikväll....

När kommer lillen ut? Är det en "han"....? Nyfiken i en strut!


Kraam Lotten

Gila sa...

Imorgon är en ny dag = nya tag!
Kram!
PS, jo jag ska upp till Luleå vid jul :-)

LeiaMia sa...

Så mysigt det ser ut ändå med virkningen och ljusen och allt! Hoppas du mår bättre imorgon! Kram!

Jenny Bergvall sa...

Hoppas morgondagen blir bättre. Själv har jag varit ovanligt kry att orka med saker jag sällan annars gör, så som städning ;- ) Idag har dammsugaren åkt fram, tvättmaskinen gått på full speed ett par gånger m.m. Som sagt, alla dagar är olika. Imorgon kanske det är jag som hänger i soffan utan ork. Kram på dig!

Re-dizain sa...

Man får vara trött ibland kära Lycke! Det ser ändå så mysigt ut på alla dina bilder , även den med disken:) Gillar den fina bakform förpackningen du visar..Ha en skön sömn!!
Kramar

Sanna sa...

Mmm det är inte alltid man mår tipp topp..men inte skall du vara orolig för att "inge skall vilja läsa" när du berättar hur du mår..självklart läser vi och stöttar dig gumman! <3

Många vackra bilder hemifrån dig som vanligt..du har det så himla mysigt hemma!

Hoppas du mår bättre imorgon..sänder lite extra energi åt ditt håll.. =)

Kramar i massor
Sanna

Inredningsmamma sa...

du är fin och du har det så fint!!!
glöm inte det:)))
kram från ännu en tröttis

En støvel og en sko sa...

Hei Lycke!
Det er LOV å ha det sånn. Men det blir bedre, lover. I dag streiker kroppen hos meg også og jeg har derfor ikke gjort noen ting. Av og til er det bare sånn. Men, du har noe å GLE deg til. Alt blir bra.
Ha en fin dag, kjære deg!
Klem

SusanLotus sa...

Åh, du behöver verkligen inte ha dåligt samvete! Jag tycker att du är supereffektiv. Pysslar och donar och sköter hem och barn och make ;)
Dessutom är du ju på tjocken!
Vad har jag för ursäkt? Ingen :(
Ändå får jag inget gjort.

Ta det lugnt med gott samvete!
Ta en kopp te, det gillar du ju, och njut av att bara vara :)
Kram på dig!

Maria sa...

Hoppas att du har mer ork idag! Blev en härlig vinterhörna och fin tavla med virkade stjärnor och ängel.