måndag 30 maj 2011

Syster sommar..?






Hej hej! gick i ide, några dagar här. Ni vet det där vädret. Särskilt här uppe i
norr. regn och rusk och kalla vindar i nästan en vecka har vi haft. Åååå, ibland
vill jag verkligen bara packa ihop och flytta söderut. till de mer södra delarna
av vårt avlånga land. och så är det i stort sett varje vår. Syster sommar dröjer
ju så mycket längre här. Vill sitta mitt i sommaren, hos fina bloggvänner i Göteborg
eller på en pelargonbalkong i Malmö. inte här, just nu...
Tänker på vilka planer vi hade. jag och mannen när de stora barnen var väldigt små.
Då var vi nästan alldeles påväg...ljumma kvällar på lägenhetsbalkongen, smidde
halvgalna planer om att bo på en husbåt i Göteborg...minns du? nästan så
vi fick vingar och flög. bara sådär...

Idag fick vi i allafall sol och en blå himmel. och några krukor fick flytta ut från
garaget till vår lilla inbillade florens-patio på baksidan av huset.
I ugnen bakar jag fler målade snäckskal.
de ska få hänga ute, i blomster-spaljen
och låtsas vara blommor, tills de riktiga har klättrat upp
tänkte jag...




~Lycke

10 kommentarer:

La luz del norte sa...

Ja, her har det vært forblåst og regnfullt en del dager også, men heldigvis et solglint i blant. Det går an å ha terassedøra åpen innimellom! ;) Har noen planter i krukker og kasser og de har overlevd, så jeg håper de ikke drukner eller blir for kalde. Ser bra ut! :)

Kroppen er fin, men av og til blir jeg veldig trett. Må sove litt mer. Bare noen uker igjen og det meste er på plass. Spennende tid!

Ønsker deg sol og gode dager.

Klem

Inredningsmamma sa...

åh jaa va fint! Just så känner jag just nu. Kära du ibland läser du mina tankar :D Fina bilder, alltid!!!

Jenny Bergvall sa...

Vilken underbar bild på vägghörnet med skugga av fågel. Love it!
Kram jenny

sarapirat sa...

hej du
fint att du är här igen.
jag förstår att du längtar efter sol och värme. önskar jag kunde skicka ett lass sådär.
ett skepp kommer lastat.
med vad?
jo med sol från mellanöstern!
fast även här är klimatet lite annorlunda för säsongen. i vanliga fall brukar det inte regna i maj men det gjorde det häromdagen.

kramar till dig
nu kaffe och rostat bröd!

till-vidas-ara sa...

Solrosa: Åå ja, har i färskt minne den där tröttheten..bara vila vila, växterna klara sig nog. Mina ha står fint ute nu så jag är glad :)
Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Inredningsmamma: jamen visst är det så...ska vi flytta ihop söderut, hela bunten liksom :)
Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Jenny Bergvall: Tack snälla! Ja, det är mycket fint som dyker upp bara man ser det...fin dag till dig, kikar in sen.
Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

sarapirat: önskar vädret kunde bli annorlunda så vi fick medelhavsvärme här. vore gott, och så ska det blir tänkte jag :) Jo, man får ju abstinens efter ett tag..bloggabstinens :)
Kram Lycke

Sanna sa...

Härliga bilder gumman, ser riktigt sommrigt ut.. <3

Mmm nu får man njuta dom få soldagar man har..jag plockar och donar med mitt loppis..hoppas att kunna öppna nu i helgen.. =)

Tänker på dig! <3
Kraaaaam
Sanna

kick-off göteborg sa...

Bra! Nice post. mycket informativa tips. Detta kommer att hjälpa många människor. Tack för utstationering.