onsdag 22 juni 2011

Bågnar...






Den här dagen som varit. Bågnande, åt alla håll och kanter. Ville så mycket, men
Ibland
blir det bara För mycket. För mycket som spretar. Det är ju också.. tvätt, städ och
mat en hundra gånger om, och så den spillda mjölken på det. och någon som råkade
parfymera Lillens gåstol när man bara skulle prova. någon annan som kissade utanför
toastolen. Igen. tyg i blöt, skurtrasa och försäkrande leenden, något sneda leenden.
Ryggen som värker med kotorna på flykt. Armen som domnar om morgonen..
Fan, fan fan..borde hunnit ringa den där sjukgymnasten, men nu är klockan för mycket..

Sen sprack jag lite, mitt itu en stund, gick in i den där betongväggen..den tjocka grå
källar-betongen. En stund..
Så trängde jag mig vidare igenom väggen och kom ut på andra sidan med något
beslöjad blick. Tappade en liten tråd. Den tar jag upp imorgon.

Sen struntade vi i städet, tvätten och den där Ordentliga middagen och pysslade
pärlor istället medan Liten sov eftermiddagslur.
Och se.
Solen kom äntligen fram efter 2 dygns regn..
prognosen ser god ut.
Jag är en barometer. en vindflöjel. ett världskrig.
Fast mest bara en ganska vanlig trebarnsmamma som gör så
gott hon kan..



~Lycke

13 kommentarer:

Älvgården sa...

Älskar att läsa din innehållsrika fina blogg...Många käslor berörs, minnen väcks till liv och det njuts av vackra bilder.

Är själv mor till fyra små och känner så igen mig i dagens inlägg.
Underbart skrivet!

Kram Anna

Krickelin sa...

Din text är så vacker och ärlig. Och oj vad jag känner igen mig. Ha en fin dag.

Unknown sa...

Nemlig- vi gør det så godt som vi kan :-)

till-vidas-ara sa...

Anna: tusen tack för dina ord, blir så glad jag * Fyra stycken! Då har du att göra, vackra små liven...!

Krickelin: Tack vännen! Visst är det härligt med många små! igår var jag ett åskmoln..hade dåligt samvete halva natten sen :)

Losarinas mor: Så sant så sant...*

Kramar Lycke

Sanna sa...

Jag blir så glad när jag läser dina ord go fina du..jag är inte ensam.. Man gör så gott man kan..ingen kan begära mer.. <3

SV: Ja du bad mig ju hålla utkik efter ett rosarium åt dig och då gör jag ju det..ler..fortsätter leta.. =)

Javisst är tavlan underbar, jag kunde bara inte motstå..hihi..

Skickar ett gäng kärleksfulla styrkekramar norrut till dig <3
Sanna

Maria sa...

Jag gillar: "Jag är en barometer. en vindflöjel. ett världskrig". Och en massa annat också. Skriv en bok!

sarapirat sa...

heja dig! världskrig och barometer. ibland vet man inte hur man ska räcka till. hur allt ska få plats.

fint skriver du om regnminnen. önskar dig en glad midsommar. hoppas du slipper stressa. låt tvätten ligga...typ? kramar! varma sånna!

Inredningsmamma sa...

åh.. igenkänningsfaktor är hög!! det blir som det blir...

saknar er! har velat ringa flera ggr o komma förbi, men sen jag har känt mig så slut på kvällarna att jag somnat stående, ring när du kan:)
glad midsommar på er!

SusanLotus sa...

Ja, allt ordnar sig till slut och man kommer ut på andra sidan... :)
Ni gjorde rätt som tog en liten pärlepaus.
Ser härligt ut med myggnät framför dörren. Det kommer jag ihåg från mitt Lappland: alla mygg!!! :/
Ha nu en riktigt härlig midsommar!
KRAMAR :D

PS; Ngt blev knas så jag har några nya inlägg under det gamla på min blogg om du tittar. Så scrolla ned.

Unknown sa...

Så flott skrevet.
Jeg ble varm inni meg...

Ja, vi gjør alle så godt vi kan... :o)

Klem på deg med ønske om gode sommerdager.

Lotten sa...

Åhh vad du skriver fint! Jag gillar verkligen din stil ;-)

TAck för din undran inne hos mig! Jag finns här ute i periferin... hittar inte riktigt lusten att blogga än! Jag kommer tillbaka snart hoppas jag....

Kram och glad midsommar!

Emeli / lovely chaos sa...

Det är bra att skita i den ordentliga middagen ibland (ofta). Pärla pärlor, pussla pussel, läsa tidning istället. Det är ju såntdär man lär sig efter ett antal krockar i betongen. Eller hur!?

Hanna sa...

Fint och smart. Jag tror barn blir lyckligare av att göra saker med sina föräldrar än att äta ordentligt middag precis varenda dag!