tisdag 12 juli 2011

röda lackskor, damejeanne och kärt besök..









Jag har alltid önskat mig ett par röda lackskor. Nu har jag ett par.
älskar dom, känns som om man gick genom stora salar med vackra
gobelänger på väggarna, med dem, känns som om man dansar genom
rummen, som om man vore en liten flicka med röda sidenband i håret.
En damejeanne har jag också länge önskat mig, med inspiration från
härliga Krickelins växthus där hon fyllt en med karamellfärgat vatten..
det vill jag med göra, så fint så fint..
Min mamma hittade en åt mig, precis en sån, precis igår, för 40 kronor
på en byaloppis och jag log med hela ansiktet när hon kom...

Det gjorde jag också när käraste vännen kom idag. kom med långa
diskussioner som aldrig hinner avslutas, viljan att alltid hinna mer, kom
med drömmar om resor, liv, tanketrådar och vilka vackra strängar, mellan
oss, kom medan åskan stod vid horisonten och mullrade.
Jag kom på vem det var nu. den klassiska du liknar, den vackra....ser ni?!
Har ni inte hunnit kika in till hennes
underbara blogg redan, så gör det, gör det bara, titta,
titta titta...det är verkligen inte klokt vad hon skriver underbart..bilderna..

Här och nu, väntar vi fortfarande på åskan. Jag sitter och vickar
på mina röda lackskor och väntar på åskan
Vi väntar, det trycker i mitt huvud..
tror den kanske gick oss precis förbi.
kanske vi ska bada snart
vick vick
puss..



~Lycke

8 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

hihi röda lackskor drömmer väl alla tjejer om;) Håller med dig om att Krickelins blog är oerhört inspirerande. kram Johann

sarapirat sa...

hej du fina,
flickan med dom röda skorna (har du sett filmen på tal om?)! kan liksom föreställa mig hur du dansar omkring i dina fina skor.
underbart med kära vänner och fina presenter. sommarlov. kramar till dig.

annika sa...

Röda lackskor, så underbara. Man måste bara dansa i dem! Och jag kände också av i mitt huvud innan åskan kom. Efteråt. Svalt och skönt!

Hanna sa...

Vilken härlig kökssoffa! särskilt i kontrast till lackskorna.

poppoeten sa...

Kära fina vännen! Tankar som virvlar, landar, blåser bort orosrynkor. Åh! Och idag då, solen som vi önskade efter åskan! Så så lovely, vi drar till medeltiden vi idag! Kramarnas kram <3

Sofie sa...

Vilken fin blogg, fina texter och vackra bilder!

Maria sa...

Ser ut som en som jag kände som heter Anna B. Är det hon?

kollijox sa...

röda lackskor drömde jag också om som barn, men mamma tyckte det var det gräsligaste som fanns så det blev inga. jag ville säkert ha några med bling och spetskant på eftersom jag tyckte att zigenare var det vackraste som fanns. nu så här i vuxen ålder har jag hunnit med både bumps och träskor i rött lack, men jag måste säga att dina var bannimej dom sötaste! å vilken fin bild sen då med den turkosa träsoffan i bakgrunden.