måndag 22 augusti 2011

Bara som det är..








Hej alla rara och tusen tack för tipsen, har inte hunnit titta något mer. men snart
snart snart... här samlas krafter. Har fått försöka rycka upp mig, ta mig i kragen
igen och helgen har dessutom varit full av förkylningar. här reder man sig
inom radien av fyra meter ungefär..
men Ok då. Välkommen hösten, käre vännen, välkommen ostrukturerade kök
sedan minst..Vintern..och okammade morgonjag, men det är precis så som det är
och Här är Vi. och Vi dansar hellre än diskar disken på en gång direkt. och Allt är
egentligen så himla himla
Bra! Puss på er...



~Lycke




28 kommentarer:

Fröken Blund sa...

och du har så fint hemma hos dig att jag blir lite mållös av alla vackra burkar och så undrar jag ju vad du har där i dem såklart... Kram till dig!

Anonym sa...

länkade till dig idag./lina.oj

Zazzan sa...

Hej hej!
Här har jag inte vart inne på länge, men jisses så mycket jag har missat!
Jag hittade hit idag via länken på LinaOJ's blogg. Hon och jag är ju bekanta IRL förresten. :-)
Hur som helst, kul att se att du har så mycket bilder på dig själv i bloggen nuförtiden! :-)
Det där borde jag bli bättre på, men jag är en riktigt fegis jag.. :-P
Ha det gott!
Kram Zandrah

till-vidas-ara sa...

Fröken Blund: Tack snälla fina!!! blir alltid så glad när du tittar in. och kanske jag visar en dag allt vad som finns där, fast det är ju ingenting särskilt :) mest socker, klädnypor och ballonger..och lite knappar..kraam L

Lina: tack snälla fina fina för de orden. och jag som kände mig lite bloggiväggen...sådär att "varför ska jag"...! nu fick jag minsann ny energi. TACK! Kraam L

Zazzan: Oj vad kul att höra från dig igen! det var fint som snus. och det där med att visa sig lite..av sig själv på bloggen. det är ju lite speciellt. Mådde ju inte så bra tidigare efter det med Vida, så då syntes jag inte alls, såg mig inte ens i spegeln vissa dagar. men nu tränar jag liksom på det, tror det är lite nyttigt också. tränar en att se sig själv tydligare också. fast i början var det mest hu (ler)

kramar Lycke

Emmie sa...

du är så vacker och vet du, jag tycker det låter rätt att dansa istället för att diska. ostrukturerat kök, det skall väl ändå synas att man lever där man bor?:)(fast jag vet, när det blir för mycket så blir det jobbigt...) men kram till dig!

Jenny Bergvall sa...

Åh vad många fina bilder. Glad-och-Kill-i-magen-bilder. Fina köket, fina du, fina burkar, fina bebin, fint med dans. KRAM

LyckligaPraliner ♥ sa...

Åh vad fint med alla burkar o alla fina färger. Det är bra med färg. Inte allt vitt som en del har. Vad gör lite röra på bänken, fast om det blir för mycket är det nog inte bra.. Säger jag, som inte alls vill ha röra på bänken...Helst inte röra någonstans alls. Fast det har vi ju. Jag får för mycket kaoskänsla ibland. Tycker inte om det. Men ett hem ska väl ändå vara levande och det ska väl synas att det bor människor där, både stora som små.

Sv: Ja vår lillson är så helt otroligt underbart snäll och finurlig :)
Ann-Louise

SusanLotus sa...

Ditt hem ser så ljuvligt kreativt ut! Älskar alla färger i burkar och prylar! :)
Och vilken gullegubbe du har hemma.
Kram och ha en fin måndagskväll.

kollijox sa...

oj va fint det ser ut hos dig!man blir glad av allt rosa och mintgrönt å så blir jag liksom nostalgisk när jag ser alla fina burkar och tänker på farbror frippes skafferi http://www.youtube.com/watch?v=w2wc_zENcFA
stor kram

Caroline sa...

Hej!
Superhärliga foton på ett vackert hem, fylld av kärlek och närhet!
"Dansar heller en diskar", det var det klokaste jag läst idag! Precis som det ska vara, livet!
kram Caroline

E.R.R.Y sa...

Åh vad jag älskar när du visar bilder från ditt härliga, hemtrevliga, ljuvliga kök. och jag saknar att få sitta där. :)

Det låer härligt att dansa istället för att diska. Du och lillen är så fina.

Kram

Anonym sa...

Vilket fantastiskt kök!

Unknown sa...

Så mange fine bokser, nydelige bilder;)

Prickig sa...

Vilken fin burksamling, den blir man glad av!

Anonym sa...

Vilket fantastiskt kök! Helt underbart!

lillaicaica sa...

det var ingen liten burksamling :)
tittade på din flickr. vilket härligt hem! levande. glatt. inpirierande med alla färger. jag har också haft mycket färg i hemmet en gång i tiden. piggelingrönt på väggar i hallen. rött på väggar i köket, blått och gult på väggar. men jag tröttnade. fick för mig att ha mycket vitt för ett tag sen men känner att det blir rätt trist så jag ska blanda lite. jag har nästan ett exakt sånt tallriksställ som du har målat lila :) annorlunda och roligt. och jag målade mitt vitt. lite trist jämfört. kram! Ica

sarapirat sa...

fullkomligt älskar ditt kök!
och burkarna också. jag har en stor samling som jag stoppar allehanda i. utspridda i världen..
så glad att det kom fram, det går snabbt. och nu är jag långt borta igen.
det är en lite börs. om man så vill. kanske kan man stoppa hårnålar i den. eller knappar. tamponger. (fast jag hejar på mooncup!) paljetter. kanske passar den bättre till något barn jag vet inte så noga..

kramar till dig! hör av mig angående adress!

Inredningsmamma sa...

men hej underbara! färgerna, burkarna, myset, håret, kramas med lillen...ser så underbart ut!!!Tänk ändå vilken tillvaro man har:)))) kram!!!

Emeli / lovely chaos sa...

och du är ju så himla fin

poppoeten sa...

Kära vännen, så underbart fint! Saknar dig som attan. Tänkte på den där näckrossjön idag, hur gärna jag vill åka dit med dig. Nästa sommar, då! Eller hur?!

Anonym sa...

å så fint och färgglatt! :)

till-vidas-ara sa...

Emmie: Visst är det så, tack rara du! och jag begriper inte hur Någon hinner ha allting skinande. Huvudsaken man trivs (ler)

Jenny: tack söta du :)

Ann-Louise: Jag mår också bra om det är någorlunda i köket, men aldrig perfekt, skulle inte ha tid att andas då känns det som :) och jo, jag gillar att inte ha det alltför vitt. känns lite otäckt då tycker jag..

Sussie: det är ett bra sätt att se det på. att det är kreativt. gillar det ju själv, men undrar ibland vad de som hälsar på kan tänkas tänka *

pippilotta: Jo, man har ju växt upp med den där lilla hjärteburken i något hörn av hjärnan. tillhör ju liksom de där ränderna som aldrig går ur :)

Caroline: Ja, det är livet, det där livet det!

Erry: Ja jag vet ju det. här passar du så fint in kära du, i vårat färgglada kök (ler)

menvisst: Tack snälla du!

kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

Wilhelmine: Ja, jag har samlat ett litet tag (ler) fast nu ryms det inga fler..

Emma: Tack så mycket rara!

mrspitepalt: kul så många gillar det! det är roligt för Liten också, som får så mycket att titta på :)

lillaicaica: hade också mer färger förr, tro det eller ej. det mesta i riktigt färgglat samlas i köket nu.

sarapirat: vad bra, då hade jag rätt ändå. får se vad för fint jag ska använda den till ***

C: visst är det ju så. inget att klaga över ***

Emeli: Tack snälla du ( inte alla dagar man känner för att närma sig en spegel, så TACK!

poppoeten: absolut nästa sommar. men är det verkligen försent i år. kanske vi bara är lite frusna (ler)

killmamman: Visst är det (ler)


kramar Lycke

C. Tvillingmamma sa...

Oh va jag gillar din burksamling...och oh...vilket hår du har! Fina lycke...ge mig lite lycka? :)

Dröm vid havet sa...

Vilka härliga färger du har i ditt kök! Riktigt härligt färgglatt...

Ej Utgivet Material sa...

Hejdundrans vacker har du det trots sjukdomar! Både du och din bebis ser så harmoniska ut, det stillar hjärtat fint.

Frida sa...

JÖSSES vilket fint kök! älskar den gamla stilen!!

Rebecca sa...

Vill flytta in hos dig.