måndag 15 augusti 2011

Vardagshjärta





Som vi dansade den där fullmånekvällen. dansade så vi blev röda om
kinderna, dansade bortanför värken från klackeskorna. Dansade tills vi
brann upp. Jag som ett tomtebloss. Hon som det där stjärnfallet som aldrig
ville landa. Nu behöver jag inte dansa förrän tidigast Jul tänker jag.
Idag går jag med vardagshjärtat mitt i handen. Det finns med bland banan-
flugorna i köket, i eftermiddagskaffet som skvalpar över, i mina pussar på
knubbiga bebisnacken. I jorden där våra rosor växer, där bor vardagshjärtat.
Jorden under naglarna. Jag bara ler.
Tusan vad bra vi ändå har det. Fina lilla vardag...





~Lycke

3 kommentarer:

Sanna sa...

Underbara inlägg gumman.. <3

Jag har så sjukt mycket på g nu för tiden så jag hinner knappt med blogg och data..men skall förhoppningsvis snart bli bättring.. <3

Har hittat en kartong till rosariumet och har letat en bunt bubbelplast så nu är det på G i alla fall.. =)

Hoppas allt är bra med dig och de dina..<3
Kramar i massor
Sanna

Josefin sa...

Underbara fina starka Lycke. Blir så himla glad varje gång du skriver några ord. Du är en sådan som ger och det är det allra vackraste. Och att du ser och tänker på mig. Tack! Kärlek.

E.R.R.Y sa...

Fina ord, fina lilla L och fina du! Dina ord är som balsam... Och vilket vackert hjärta du håller i handen.