måndag 30 januari 2012









och jag går med raska steg längs vägen. det är plogat så det känns lätt som ett fjädersprång.
Jag har ett stadigt, men ändå glättigt, nästan lite flärdfullt tag om barnvagnen, och att vara
rak i ryggen känns inte särskilt svårt. Snöknarret under mina fötter, vinden som viner genom svärmor-
farmors vantar. Vi är ju trots allt väldigt nära havet, jag vet, det fina man nu påminns
om. och jag knyter handen lite lätt och skiftar mellan att värma tummen och fingrarna, men jag bryr mig inte alls om att blåsa värme in i dem, för jag är glad...

tänker tillbaka på helgen som var. som var så bra. satt ute på café hela lördagen, läste böcker
och bara existerade..det var gott, så började jag sakna de mina och kunde gå hem sådär
omkring fem...tack för det käraste


~Lycke



8 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Det låter skönt att gå med raska steg, lätt som ett fjädersprång. Och att du är glad är minst lika fint att läsa. Rak i ryggen tror jag absolut att du har all rätt i världen att vara! Det känns gott att läsa :)

Ha en bra vecka kära du!

Ann-Louise

Metronyx sa...

Låter som en härlig uppladdning av de gamla batterierna : ) Dina ballerinor är underbara! Får mig att minnas min gammelmormors samling av porslinsfigurer, med herdinnor. Sånt som var så vackert när man var liten.

Maria sa...

En liten mammapaus? Sådant som man verkligen kan behöva ibland. Lyxigt att tillbringa en dag på cafe med en god bok.

till-vidas-ara sa...

Ann-Louise: tack rara ***

Metronyx: visst ser de glada ut. de där herdinnorna lät så fina också. de här tror jag kan vara från 20-30-talet. och ibland är det verkligen bara några timmars egenläsning på café som behövs för att vara fulladdad :)

Maria: otroligt lyxigt kändes det som (ler)

kramar Lycke

sarapirat sa...

godmorgon du
lite sen morgon förvisso,
men det låter som att du är vid gott mod, härligt!
vackra vinter bilder, nr 2 med träden älskar jag. och dom där porslinsdamerna, dom dansande damerna! fina!
kramar

sarapirat sa...

godmorgon du
lite sen morgon förvisso,
men det låter som att du är vid gott mod, härligt!
vackra vinter bilder, nr 2 med träden älskar jag. och dom där porslinsdamerna, dom dansande damerna! fina!
kramar

till-vidas-ara sa...

sarapirat: godmorgon fina du * här skiner solen och ditt brev har kommit fram. tusen miljoner tack för det *** har aldrig smakat dessa tidigare så det var jättespännande. ska ta kort så fort solen kommer fram..

kramar Lycke

Sanna sa...

Härligt med lite egentid och få ladda batterierna, det är du allt värd underbara goa du.. <3
Lika ballerinor har jag någonstans i mina gömmor som jag fått utav min mormors moster när jag var liten..undrar vart dom är..hmm..

SV: Du hade varit så välkommen så..det som är nackdelen att man bor så långt bort ifrån alla likasinnade.. Hihi drömde inatt att jag hade flyttat upp till Luleå, bosatt mig i ett riktigt villekulla hus, mm..tokigt vad man kan göra i drömmarnas värld.. ;)

Mmm nu vill man verkligen ha ljus och värme.. <3

Varma kramar
Sanna