måndag 9 januari 2012

varieté










Det är så fasligt kallt nu. jag går med dubbla koftor, mammas noppiga
men fina i ylle och blommor, utanpå, men jag fryser ändå. det kör last-
bilar med snö utanför våra köksfönster, men annars är det så tyst. barnen
på fritids och Liten som sover. och jag som är lite blå. ett litet hål i
mina strumpbyxor, som om det inte alltid blir..

Ikväll ska vi se på Carl-Einar Häckner på Liseberg. Jag spelade in
reprisen inatt när jag inte kunde sova men inte orkade se..
Kan behöva lite varieté. lite röda ridåer och höga hattar, bara
den där doften, känslan av teater..

..och det var så bra! jag tycker verkligen om Häckner. minns när jag såg
honom live när jag gick gymnasiet, minns hans "maurer maurer". minns hur
jag fick lust att stå där jag med (ler). och jag
blir så imponerad när folk kan livnära sig på sådant konstnärligt.
..fint som snus

så gärna varieté för mig. min klänning är i allafall randig idag..



~Lycke

7 kommentarer:

Lotten sa...

Vad härligt det ser ut med all snö! Idag kom det lite vitt puder liks florsocker över Göteborg. Mina stackars barn sprang ut med SnowRacern men det gick förstås inte att åka.... här är ju inte ens tjäle i marken.
Vilken fin kofta och klänning... och smycket med körsbär!

Nu har jag virkat mig en ny färgstark mössa... vill du fortfarande ha min gråa popcornmössa?

Kraam Lotten

till-vidas-ara sa...

Lotten: ja det är gott för barnen med snö. vi blir verkligen bortskämda med den häruppe :)
och jag gillar verkligen den där popcornmössan..kikar in till dig så fort jag får tid. nattningsdags här..

kramar Lycke

TUSEN VASER sa...

Gott Nytt ÅR från mig, önskar dig många nya roliga fynd under året som kommer;)Ha det gott!

Maria sa...

Hej!
Idag blev det kyla, man är lite ovan så det var jobbigt att gå ut och frysa om benen.
Låter fint med varité och randiga klänningar!

LyckligaPraliner sa...

Kikar in en längre stund imorgon...Kommit från jobbet och måste sova...

Kram Ann-Louise

Emeli sa...

Jag blir så glad av bilderna på dina barn, de är så fina.
Och dina bilder lika så.
Lyllo er som har snö, men jag avundas inte kylan. Nej fy, kylan kunde alla få vara utan.
Stor kram

till-vidas-ara sa...

Cinna: tack kära du! önskar också dessa fynd, och tillbaka till dig *
puss***
Maria: Ja, lite jobbigt när mina fingrar fryser direkt liksom..men randigt ger rörelse och liv..värme tänker jag.

Ann-Louise: Sov du fina :) glad du kikade in ändå ***
Emeli: Ja, vi är nog väldigt bortskämda med snö häruppe för jag blir fasligt fort van. men den där kylan. som jag skrev här ovan så stlenar mina fingrar ganska snabbt så det är tom svårt att ta kort..skiiit alltså, för jag ser så många fina vyer *

kramar Lycke