fredag 14 september 2012

fredag, och en liten nyfikenhet om  Er ..




Alla rara i fredagen. Här är jag i det eviga regnet. Idag. har jag sagt adjö till några melankoliska dagar, blivit vän med hösten igen. haft Liten hemma precis som jag vill. och vi har varit nära, så nära..
han sover nu och jag myser med vetskapen...

Idag, och många många andra dagar har jag funderat på Er alla fina som kikar in här, ser mina bilder,
läser mina ord. en del av er känner jag att jag har en relation till. när vi konverserat mellan våra bloggar och allt det där andra, uppskattar så, så mycket..! men också alla ni andra. vilka ni är. jag är så nyfiken. vilka är ni, vad tycker ni om...
ni ska veta att kommentarerna är det som ger det där lilla extra. det som får en att vilja fortsätta oavsett
tid, annat...allt..


Det här är jag:

Namn: "Lycke"
Favoritfika:  räkmacka ..
Växte upp i: Skellefteå
Bor nu i: Norrbotten
arbetar: med hur mycket som helst men har inget jobb just nu ..
intresserar mig av: allt som får mig att leva. inredning i gammal stil, men egna versioner i färg, form.. trädgård, människor, historia...
ålder: ibland 25 ibland 16 ibland 80 :) det är hur man gör sig
favoritprogram: antikrundan, det okända, annat..
nattamat: ravioli, sushi..  mmm .....
utbildning: ekonomisk gymnasieutbildning, kontskola 2 år, teater 1 år experimentiel, kulturama, frisörlärling, gymnasielärarutb. lärling trädgårdsmästare. ...
när jag började blogga: 2008, efter att liten Vida lämnat oss..
blog: till-vidas-ara.blogspot.com
tycker om: allt som ger livet en fin nyans.

uppdaterade lite här nu på natten, var tvungen rusa till Liten mjuk och allt annat en fredagseftermiddag.. , såg jag visst halkat en del på orden...(ler)


~Lycke



translation: Friday, and a little curiosity about you..

all sweet people in the Friday. Here I am in the eternal rain. Today. I have said goodbye to some meloncholic days, become friend with the autumn again. had Little one at home as I want it. and we have been so close, so close... he sleeps now and I´m feeling good knowing..

Today, and so many other days I have been thinking about all you looking in here, seeing my pictures, reading my words. some of you I feel I have a relation too. when we have been conversing between our blogs and all that other. so appreciate, so much..! but also all you other people. who you are. I´m curious. who are you, what do you like..?
you shall know that the comments are the that lovely wich gives the little extra. that wich makes one want to continue regardless time, other...

a little about me:

Name: Lycke
Favourite-snack: prawn-sandwich
grow up in: Skellefteå (little town in the noth of Sweden)
live now: in Norrbotten (in the very north of Sweden)
work: all the time with very much different things, but have no "work" right now (smiles)
interested in: everything that makes me live, my heart sing. interior decoration in oldfashioned style, but with own versions in color, structures .. , garden and working in it, people, history..
age: sometimes 25, sometimes 16 sometimes 80 :) how yo do it..
favourite-program: antiques roadshow, program about ghosts, spirits, history-programs...other
food at night in front of the TV: ravioli, sushi, other lovely dinner-food :)
education: high school-economic, artschool 2 year, theater one year experimental, one year kulturama, apprentice hairdresser, studied to bacome senior high school teacher, but changed my mind, apprentice gardener...
when I started to blog: 2008, after that little Vida left us..
blog: till-vidas-ara.blogspot.com
like: everything that gives life a nice tone


~Lycke

14 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg tror du kender mig :)
Men forstår dig godt, man vil gerne kende dem, der læser med.

LyckligaPraliner sa...

Att det är jag vet du ju. Lät konstigt det där :))

Jag funderar ibland över vilka som kikar in hos mig med.

Önskar dig den bästa helgen!

Kram fina!

S sa...

Beautiful post ! I agree with you sometimes, heartfelt feedback makes all the difference to our blog ! We can find people who understand us through blogs. Our blogger friends may understand us more than our real life friends. Feedback/comments give life to the blogging process.
You have done theater and you have done hairdressing-you are multi- talented.
You are 40 ! You look so young than your actual age. You are beautiful, like a young girl.

Loved your first photograph of your feet.

All the best to you, dear one !


till-vidas-ara sa...

Losarinas mor: ja dig känner jag ju (ler) men de som läser men aldrig skriver tycks inte vilja skriva nu heller :)

kramar i helgen, Lycke

till-vidas-ara sa...

Ann-Louise: ja det vet jag ju :))) rara du, härlig helg till dig med..

kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

La Dolce Vita: Thank you so much (blushing, smiling) and you are absolutely right in what you are writing here, it gives life, joy, nourishement to the blogging process, and all sweet people one can feel so close too. wising you sun and happiness this weekend...***

love Lycke

Caroline sa...

Hej kära Lycke!
Åhhh det var SÅ SÅ länge sedan jag var här... säger jag med vemod!!! Jag har verkligen SAKNAT dig!!! Jag har så lie så lite tid... håller på att stressa ihjäl mig känner jag... hinner varken blogga, dricka mitt kaffe eller slinga om håret... Försöker hålla mig flytande över vattenytan... Med tre små barn, ett skolbarn, en baby som vägrar vara själv, trots att han är 5.5 månader. Och en stundtals väldigt arg och envis treåring. Så pluggar jag på distans halvtid med. Och sköter ett helt hem... laggar två olika sortes middagar o lunchen eftersom Liten är mjölkproteinalergisk... BLÄ!
Nog om det.
Bara en förklaring. Till varför det ekar tomt från mig!
Men nu sover Liten, kors i taket. Han brukar sova mellan 20-40 min i stöten, typ dygnet runt!
Själv e jag med denna helgen, med alla barnen... *suck*
Vilka vackra ord du skriver. Och vackra foton med... Jag har med funderat på vem som kollar in hos mig. Mkt från google har jag sett... För jag har ju besökare varje dag trots att jag sällan skriver.
Men eg vill jag skriva. Varje dag!
KAMAR!!!!

Unknown sa...

Hej kära,

Here I am again. Have been so busy, and a new job. But won't forget you.
Nice to know a bit more about you. I have a friend who's living also in the north, in Umeå.

So funny to see that you have many interests.

Would be nice to meet you some day :-)

Here autumn came also, but I love it, the smell of the air that is different, the leafs that are falling,...

Kram,
Ilse

LyckligaPraliner sa...

Hej! Kikar in för att ge dig en kram och säga att jag är så glad att jag fann dig! :)

Läste kommentaren om den lille som bara sover 20-40 minuter åt gången dygnet runt. Jag hade det också så med min. Även både protein och laktos. Suck.. jag trodde aldrig jag skulle överleva de åren jag faktiskt klarade ändå.

KRAM!

Pop sa...

Här kommer en riktigt varm varm kram från en vän som inte alltid är så bra på att berätta om mig själv : )

Och du jag ser något glittra där i horisonten, det glittrar visst för dig!

Kram, kram söta
Pop

till-vidas-ara sa...

Caroline: käraste du. det låter ganska tungt det där, känner verkligen med dig och önskar jag kunde hjälpa..vet ju det där med sömnbristen pga de små och dt var för eländigt. som tur är har den saken gått till sig för oss, och jag hoppas det gör det snart för er med. det enda jag kan säga..som tröst, att det brukar ju gå till sig med tiden allt det där, men himla jobbigt med det allergiska. hoppas verklien också att du säger ifrån och ber om hjälp från släkt och vänner om det blir för tungt. jag kunde vara dålig på det vet jag. väldigt fint att höra från dig i allafall. och visst önskar man att man kunde ägna mer tid åt blog, åt skrivande..så livgivande..mmm..

många kramar om, Lycke

till-vidas-ara sa...

Ilse: Autumn in lovely, have always loved it. just so much to do here also..the renovation..etc, but I´m so happy to hear from you. a new job sounds interesting and I hope it suits you perfect. with time we will have more time...and I would love to meet you to, one day..*

love Lycke

Ann-Louise: ja det är märkligt hur mycket man faktiskt klarar av fast man inte tror det i början, hur vi ändå gör det. denna allergi har jag som tur är aldrig mött hos mina barn. måste vara förfärligt tungt, och jag som bara gnäller om förkylningar och tidsbrist (ler)
och tack snälla fina du..det värmer..

kramar Lycke

Pop: tack snällaste fina vännen min!!! och jag glömde ju fråga vad det var du såg som glittrade. måste ringa dig imorgon igen. du är så himla bra!

kramar Lycke

Nanna sa...

Vilket fint inlägg, och roligt att få lite historia och vetskap om dig. Jag som inte följt med så länge.

Jag då:
- Nanna
- 33 (men känner mig oftare som 26 eller nåt)
- Har pluggat mycket psykologi och lite filosofi men längtar efter att jobba mer kreativt med färg form och inredning på något sätt.
- Mamma till två snart
- Äter helst pasta med tomatsås
- dricker bubbel när jag inte är gravid
- älskar att dela känslor och tankar och sinnesstämningar med andra som förstår
- har certifikat i thaimassage :)
Äsch, det får bli bra så...

Men visst är det fint att få veta vilka som tittar in, och att orden från andra gör det lilla extra.

Och Lycke, jag blir alldeles gråtig inombords när jag läser om Vida. Vet ju ingenting om det men förstår att det varit fruktansvärt. Barnen liksom. Dom finaste vi har. Blir varm i hjärtat när du berättar om liten.

Kram till dig måndag förmiddag

kajsa sa...

Igår blev jag också vän med hösten. Det var när jag satt på en sten med en kompis bredvid mig, och ett par andra i skogen runtomkring, med solen i ansiktet och en korg med svamp mellan fötterna och jag insåg att jag haft bästa, och lyckligaste, helgen på så otroligt länge. Idag är det lite en annan femma men jag klamrar mig fast vid helgen som var.