torsdag 4 oktober 2012

torsdag..






ååh..ingenting särskilt egentligen. bara de där små fina detaljerna som kan vända dagen så
vackert ibland. en morgon utan feber, en Liten som bara gjorde ledsenminen i en minut på
dagis. yogite med blicken ut mot vackra höstträd, mot skogen mittemot våra köksfönster..
den vinröda tonen på min dag....och en varm känsla av lycka jag får av att läsa denna fina
blog. så glad att du hittade mig så jag fick värma mig hos dig. .. drottningen vars ord och
bilder får små älvor att vakna till liv i hjärtat.
..så spinner jag sagor om dagen igen, tiden är min vän och sjunger sånger om alltings möjlighet,
om vardagens små lyckor
och om hur spännande det vore att äta mellanmål med barnen under köksbordet istället för
alldeles som vanligt. kardemummaskorpor och mjölk tänkte jag mig. och mjuk pepparkaka
till Liten. en saga av HC Andersen framför brasan till kvällen och massor med filtar och kramar
till det..


kramar mot helgen

~Lycke




translation: ååh..nothing special actually. just those small fine details witch can inverse the day
so beautiful sometimes. waking up without fever, Little one who just did his sad-face for one
minute when leaving daycare. yogite with eyes resting at lovely Autumn-trees, at the forest
outside our kitchenwindows..the wine-red tone of my day..and a warm feeling of happiness
I get by reading this blog. so happy you found my place so I could warm myself at your. the
queen whose words and pictures makes small fairys wake up in my heart.
.. so I spin my stories again, with time as my friend singing songs about everythings possibility,
about small joys in every day lifes
and about how exciting it would be to take bever with the children under the kitchen table
instead of how we usually eat. cardamom-bisquits and milk I´m thinking. and soft gingerbread
bisquits to Little one. a fairytale by HC Andersen in front of the fire in the evening and many
blankets and hugs to that..

hugs towards weekend, Lycke

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg vil kigge forbi den blog, du fortæller om:)
Og så vil jeg bare sige tak. Tak fordi du er her.

till-vidas-ara sa...

Losarinas mor: goa du. tack för att du tittar in, blir så glad. och det tycker jag du ska göra, kika in hos henne för där blir man också glad..

kramar Lycke

Emma sa...

Låter som en helt magisk och underbar vanlig dag :)

Titti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
till-vidas-ara sa...

Titti: ibland får jag vända dagen flera gånger. söka rätt på dem igen, men man vet ju att de finns där. bara att stanna upp och försöka se den igen, försöka följa med vågen när den kommer. ibland går det fint..
underbar tillbaka *

kramar Lycke

Maria sa...

Skönt med en mysig fredag. Jag har arbetsdag i butiken, så jag blir inte hemma förrän ganska sent. Men då ska jag softa.

till-vidas-ara sa...

Titti: åh, klumpiga jag råkade sudda bort din fina kommentar igår, sittandes kollandes kommentarer i sängen kom jag åt en knapp. typiskt..men den är alltså inte borta av någon annan orsak :)))

Maria: hoppas du fick en riktigt mysig fredagskväll...***

kramar Lycke