fredag 1 mars 2013

fredag ..







sol idag igen. och en fransk klänning att matcha..jag tänkte så fint ...
men så är vi återigen så väldigt förkylda. vi snyter oss i omgångar och nyser i gröten, 
och mannen, han jobbar såklart till sent. vi snorar och kastar brandbilar i väggen ..
.. sen leker vi sportlov på övervåningen. 
ritar regnbågar gör vi, spelar piano och undersöker skåp och lådor ..
när du sover hänger jag klockspel i träden
tänkte.. för att avvärja vidare sjukor..



kramar mot helgen, Lycke

sun again today. and a french dress to match..I thought so nice...
but then we all again caught a cold. we blow our noses over and over and sneezeing in 
the cereal. and the beloved, he works ofcourse until late. we having a running nose, throwing 
toycars into the wall..
..then we are playing winter sports holiday upstairs.
drawing rainbows we do, playing the piano and investigating cupboards ..
when you are sleeping I´m hanging wind chimes in the trees
thought: to banish further sickness
...

12 kommentarer:

Maria sa...

Your dress is so beautiful and all your pictures too!
Och härliga solen ...
kramar
maria

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken underbar klänning du har. Trevlig fredagkväll. Kram.

Queen of Kammebornia sa...

Vackra Lycke! Stora varma kramar!

Trädgården på Höjden... sa...

och som du balanserar med kamera och liten på gunga :-) känner lite igen mig i det där. klänningen så fin
hoppas de där bacillerna blåser all världens väg. nu är det ju mars med våren runt hörnet. solen värmde så skönt idag och jag var ute och beskar äppelträdet. lite här. lite där. hoppas ok. längtar ut i trädgården.
kramar åsa

till-vidas-ara sa...

Maria: thanks dearest you :) something to help the greyness away..sun in the clothes too, but to a very pale face I can assure you..
wishing you sun and love this weekend..

love Lycke

till-vidas-ara sa...

Husfrun: ja den är så fin, och man blir glad i den, leker mera påsk än sportlov känner jag :)

Åsa: :) inte så lätt hålla balansen alltid, men han vill ju vara med..
jag har ännu aldrig beskurit våra äppelträd. har för mig att det sägs vara bäst i juni, juli eller augusti här uppe, men helst att inte skära alls. lite känsligare här uppe i norr :)

kramar Lycke

Satu sa...

What a beautiful sun dress!! You sweet one.

till-vidas-ara sa...

Satu: and it is said to be french :) bought from tradera, the swedish kind of Ebay. yes I love it. wishing you a wonderful weekend..

love Lycke

Metronyx sa...

Åh när jag såg din klockspelsbesvärjelse tänkte jag på när jag läste serien om Alvin av Orson Scott Card och hur vissa av kvinnorna band "häxknutar" och gjorde andra saker för att hålla huset tryggt. Själv ska jag börja med det igen, tack för att du påminde mig om tankens kraft : ) Och du - underbar klänning på underbar kvinna!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Underbar klänning men dumma sjukor! Hoppas klockorna hjälper och bedårande liten gungande pojke!

Kram
Petronella

lillaicaica sa...

Hej Lycke! Men så segt med sjuka igen.... jag trodde aldrig det skulle ta slut här heller sjuka i div saker sedan efter jul fram till för ett par veckor sedan. men nu ser det ljusar ut och vi hade inte tänkt att bli sjuka igen förens nästa jul :P
Vilken fin liten son du har. Jättesöt.
Kramar från ett soligt småland! Ica.
Krya krya till er!

annika sa...

Som jag letat efter en sådan vacker gul klänning som du har på dig! Lyckliga dig. Och du är så fin i alla klänningar du har. Stor vårkram!