måndag 27 maj 2013

 tisdag ..









Hej sommar! jag kikar in i ett mellanrum och ville berätta något om härligaste värmen
och soliga dagar i ändlös rad. hur jag springer med vattenslangen i trädgården, gödslar och
klipper. mannen i renoveringen av vardagsrummet, fogar tak och arbetar till sent. om små
små steg i rätt riktning, och om förmiddagen då det är jag och Liten. om hur vi cyklar genom
byn och ramlar in hos fina vänner på kaffe och saft, citronwaffers och leenden. Tycker om
deras lekstuga. bara blomlådorna under fönstren.
Hos oss blommar röda tulpaner. visar snart ...


~Lycke

8 kommentarer:

annika sa...

Men åh vilka somriga bilder! Så härligt Lycke. Stora kramar!

LyckligaPraliner sa...

Hej hej! Vad det verkar härligt där hos er och att arbeta hemma så det rör sig framåt känns gott. Samma här. Det måste röra sig framåt och det gör det. Vi och jag får saker gjort och jag kommer att njuta ännu mer när det är klart. Vilken fin cykel du och lillen färdades på genom byn :) Och din klänning och röda skor :)

Jag hade tänkt säga att vi kanske ses lite i sommar du och jag. Jag bor inte så jättelångt från dig men det kommer inte att bli någon biltur åt det hållet förstår jag. Vi blir hemma eller möjligtvis bara far vi till en strutsfarm som dottern vill :))

Kram,, fortsätt ha det gott!

Ann-Louise

till-vidas-ara sa...

annika: ja det är minsann sommar här nu. hoppas ni också har massor av den. varma kramar

Ann-Louise: strutsfarm lät så fint (ler) och klart vi måste ses nån gång *** vi ska heller inte åka nånstans. bara runt i trädgården och ner till stranden då :)

kramar Lycke

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Tusen tack för kortet Lycke. Jag blev så väldigt glad. Ser fram emot att vi ska diskutera framtid och så mer snart. Vet du vad, jag slutade på caféjobbet, för det var en så fruktansvärt elak caféägare. Är så skönt att ha slutat. Nu kan jag njuta av sommaren och av livet. Kram!

till-vidas-ara sa...

Sara: Vad glad jag blir att du tyckte om det! och så klokt att lämna det där jobbet. aldrig värt det att gå och må dåligt där man jobbar. och ja. visst har vi mycket att tala om. tiden kommer nog tillbaka lite längre fram i sommar. det brukar vara så . så då hoppas jag vi kan höras..

kramar Lycke

Amanda sa...

Nu finns det en till video uppe på bloggen när jag sjunger Skyscraper av Demi Lovato! Jag blir jätteglad av alla fina kommentarer och det är guld värt att ni sprider videon, det är bara att ta den ifrån youtube!

PS: Om du sprider min video på din blogg eller facebook så säg till så länkar jag dig i min blogg som ett tack!

Tack på förhand! :)

Maria JAG BLOMMAR sa...

Ja visst är det som o det här underbara vädret ger en ny energi. Och så kvällsljuset på det. Fin gammal cykel. När jag fyllde jämnt förra året så fick jag en ny cykel med sådan där smart packhylla där fram.

sarapirat sa...

kramar till dig,
vackra dagar! huset, åh huset!
lite som ett villa villerkulla!