fredag 23 augusti 2013

 fredag ...







kära dagbok .. det är höst nu. ljuset, lukten, äpplen,.. i en båge rakt frammanför mina fönster ... 
förnimmelsen inuti ..
.. så påtagligt allt det där som ligger och väntar
.. och tidningar. jag inte hunnit läsa. de är många . jag. tittar mest på bilderna... en plötslig bil, med
någon som hoppar in. snabba ord och en regelrätt klädnad. jag hör bakom häcken.. stänger dörren
och åker iväg mellan ljuden av höst, i någon sekund mellan allting annat!  De första rönnbären. dottern
som  plockar in ..
just nu. lite är naken. inte rustad. vi hjälps åt, visst gör vi..?
skälvande osäker i ett ögonblick..
En förkylning pockar på. Liten som sover. jag är trött. tänker chips och dip.
tänker kvällen
tänker bok
och mjuka lakan ..


~Lycke

4 kommentarer:

sarapirat sa...

hej lycke
godfredag fina du.
vackert där på ditt bord. men tidningar som oftast gör mig ledsen, så jag brukar stå över.

helt slut efter en vecka på bygget. lägger mig nog också jättetidigt med en bok och mjuka lakan kanske.

kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Så fina härliga bilder.
Här är det också förkylning... så trist.
Hoppas vi kryar på oss :) Kram.

annika sa...

Lite förkyld i helgen, men vilade mellan varven för att inte helt ta slut. Solen varm och kvällarna kalla. Vi hjälps alltid åt! Stor stor kram

till-vidas-ara sa...

tack för orden tack! frisk här igen. att njuta sommaren. krama ut det sista..

kramar till er.., Lycke