tisdag 4 mars 2014

tisdag ..






..en dag var det vår. Nästa var det vinter igen. Dagarna..
Jag har sett filmer och läst böcker. Sprungit för att hinna med.. allt det andra..
Jag har sett filmer..,den röda den blå och den vita har jag sett, igen. Kanske 
därför jag tänkt och känt så mycket i färger. Och så plötsligt kom musiken tillbaka!
När jag satt i bilen påväg till Ica. Kom den. Jag hörde jag den så tydligt. Stannade och njöt, 
och fast det bara var vanlig skvalmusik. så var var det den  ljuvligaste musik jag väl 
någonsin hört. Tack, jag tror jag är redo nu. Våren

Jag har varit här så lite. Jag vet, och jag har saknat er och tack för alla ord! Inte hunnit runt 
fast jag vill.. Det här är ett särskilt rum jag alltid vill återvända till. Hoppas ni mår väl under dagarna, 
nätterna. I mellanrummen. Jag kommer när jag vilat lite. låtit våren få fäste.


bisou, Lycke

12 kommentarer:

Heather sa...

its snowy here but quickly melting. your home is so bright and cheery! beautiful as always~

Trädgården på Höjden... sa...

länge sen jag såg trikologen. så fina. visst är det så att den där längtan ibland bara sköljer över en. får dig att bubbla och tralla. och den där balansen mellan instagram och bloggen. bra forum båda två men ändå olika. jag gillar den direkta reponsen på IG. och det är andra människor man träffar där än här. gillar båda så mycket. men tiden.
onsdagskram

Unknown sa...

Smukke billeder ! Farver taler til sjælen - det mærker jeg.
Pas godt på dig selv, du smukke kvinde fra det høje nord :)

till-vidas-ara sa...

Heather: Oh, you have snow over there. Here it´s a lot less of it than it use to be. about ten degrees warmer than usual I think. But snow we still have. Just a lack of sun..haven´t been seeing it for some week now! Wish you happy days with loads of love and coziness with your loved ones..<3<3<3

love Lycke

till-vidas-ara sa...

Trädgårdenpåhöjden: Ja, det är precis sådär det är! men igårkväll kändes det fint. Som om jag såg det där förhållandet mellan dem tydligare. Hur alla delar i mig kan få plats här respektive där, fast på lite olika sätt. Blev ju helt hänförd och förförd av denna omedelbarhet på instagram, verkligen, som ett magiskt trolleri, men här finns mer plats och rum för eftertanke, fina fina fönster båda två! Och tiden ja (ler)..den finns ju inte egentligen så man får ju uppfinna den..***
Ska försöka begripa hur jag får in bildlänken dit från här. Vet du nåt enkelt?

onsdagskram tillbaka, Lycke

till-vidas-ara sa...

Miri: Ja visst gör de så. Färgerna..talar till själen ett alldeles särskilt språk. Intressant att fokusera lite på en speciell färg under en dag. Vilka former man väljer och känslor man får. Idag är det fortfarande blått. på ett bra sätt<3 När vårvintern är lite grå får jag vårkänslor ändå genom färgen blå. Vårbäckar som släpps loss ur isen, vårfloder..den blå timmen om eftermiddagen..

kramar i dagen, Lycke

LyckligaPraliner sa...

Hej där..Nej försvinn inte från bloggen... Instagram slukar många, även mig, men det är annat än att skriva så här ändå. Bloggen får lite annan tid av mig. Instagram är snabb och enkel. Bloggen är för mina lite längre ord och sakta. Måste jag välja så väljer jag bort instagram. Fast det behöver jag inte fundera på känner jag. Jag är ju min egen chef :))

Nu far jag på jobbet.

Kram Ann-Louise

Maria sa...

Jag älskar den färg trilogin blå är min favorit...
ta hand om dig min vän
kramar
maria

Christina sa...

Ja, åh vad man längtar efter våren. Och här nere i södern är ganska vårigt just nu...
Och vad fint att musiken är tillbaka, Musiken och färgen är en enorm styrke- och glädjekälla.

Och sedan du frågade vad jag jobbar med har jag varit så nyfiken på att få veta lite mer om dig. Du verkar till att vara en så fin personlighet. Dina bilder och texter är alltid alldeles underbara. Jag tycker så mycket om att följa din blogg.

Kram Christina

frk. Frida Fortissima sa...

Tricoloren! Å! Jag minns särskilt när jag såg den blå första gången, rakt in i själen gick den, och jag köpte soundtracket och lyssnade på det om och om igen. Magin i den blå, stämningen.
Samma essens som i flera av dina bilder, ett stråk av vemod, en blå känsla.
Varm kram, ser verkligen fram emot din text!

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Åh den vackra flickan på bilden är så lik Tori Amos. Och vad du skrev till mig igår om det där att acceptera sig själv, det slog an en klang i mitt inre. För just nu är jag i en sådan process också, av att acceptera mig själv. Det är befriande. Kram till dig

Anonym sa...

Hej fina du! Ålsket på bilderna och texterna, blir varm i hjärtat. Längtar dig.

Hemma hos mig har det varit turbulent minst sagt och snart bor jag själv med barnen i huset. Kom och drick thé med mig då!

Stora stora och många många kramar!
PopAnna